O CORPO (4ºEI CLASE VERDE)

 Comezamos o segundo trimestre co proxecto sobre o corpo e con moitas ganas de ensinar e aprender cousas novas.


 

Os primeiros días da volta ao cole adaptámonos outra vez as rutinas do día a día que xa tiñamos adquiridas e as novas  que fomos introducindo como xogar cos compañeiros/as do noso equipo polos diferentes recunchos da aula, 


o encargado de cada día ten que facer máis tarefas na asemblea como debuxar e poñer o seu nome, recoñecer números e figuras xeométricas…tamén empezamos a traballar no caderno do corpo e con materiais novos como os punzóns e rotuladores… están sendo unhas semanas de descubrir moitas cousas novas.


Para comezar co corpo primeiro falamos do que xa coñecen



Tamén están comezando a chegar moitos materiais das casas que nos axudan a facer mais fácil as aprendizaxes cando son os propios compañeiros/as son os que contan, e eses materiais tamén os usaremos para crear o recuncho do corpo onde despois poderán xogar e ver todas as cousas que foron chegando, está sendo novo ver aos seus compañeiros contar as cousas que traen, que o están facendo moi ben e nos gusta moito porque estamos descubrindo que o noso corpo ten moitas cousas que descoñecemos.
HUGO explicou que para facer o debuxo tirouse no chan e a súa nai debuxouno e despois tivo que pintar todo e comprobamos que de verdade estaba feito a tamaño real.



LUCAS B tróuxonos unhas radiografías polo que descubrimos que debaixo da nosa pel temos osos e que sen osos non poderiamos manternos en pé, e fixo co seus primos un esqueleto.



Tamén dous contos  nos que vimos que debaixo dos osos hai moitas cousas como o  cerebro, que tamén temos un corazón, pulmóns, estómago…



No conto de MARTINA vimos moi ben o esqueleto que ten moitos osos



CLAUDIA fixo un debuxo e trouxo un conto onde aparecían as cousas que xa coñecemos, que temos unha cabeza, brazos, mans, pernas, pés pero xurdiu a duda si nos pés teriamos os mesmos dedos que nas mans, así que contamoslle os dedos a Claudia e sí comprobamos que son os mesmos.

SAMUEL C contounos que fixo un debuxo coa axuda da súa nai

KATIA tamén fixo un debuxo do seu corpo tan grande como ela e como a súa irma tamén quería fixo pola parte de atrás.

LEO trouxo dos xogos un é unha ruleta que según onde toque temos que tocar esa parte do corpo e así estamos aprendendo xogando novas partes do corpo descoñecidas aún por eles é un puzzle para poñer as partes do corpo que lles encantou poñer e quitar as súas pezas.


FABIO contounos que ao seu irmán se lle caera un dente e amosounos unha foto, dámonos conta que na boca temos moitos dentes que temos que investigar a ver cantos, e que ademais eses dentes cáense, e que cando se caen nos dan unha moeda de chocolate as fadas o un ratiño non nos quedou moi claro.

MARA e ANA traían una foto que rapidamente dixeron que eran elas pero que estaba moi escura que non se lles vía, pero claro estaban na barriga da súa nai e parece que alí está moi escuro.

Temos moitas investigacións abertas  con todas estas cousas que chegaron xa ao cole,MOITAS GRAZAS POR COLABORAR CON NÓS!!! 

Onte acabamos a semana pesándonos e medíndonos, observando que todos temos dous ollos pero de distintas cores, todos temos pelo pero de distintas cores, a nosa cor de pel e tamén distinta así que aínda que temos as mesmas partes todos somos diferentes.



 Esta semana seguiron chegando traballiños das casas para coñecer as distintas partes do corpo

SARA amosounos todas as partes do corpo nunha silueta do seu tamaño e podemos distinguir moi ben as diferentes partes no que se divide o corpo: cabeza, tronco e extremidades.

Despois vimos cada parte pos separado, as pernas e os pes, os brazos e as mans, e na cabeza os ollos, a nariz, a boca, as orellas e o pelo.


Con MIA aproveitamos os seus debuxos tamén a recordar as diferentes partes do corpo e a xogar coas pezas da cabeza.


ZOE trouxo unha manualidade feita con plastilina onde nos explicou onde estaba cada parte do seu corpo e aproveitamos para sinalalo no noso.

CARLA tamén nos trouxo un corpo coas súas partes que amosou a todos os compañeiros/as



Despois destes días onde traballamos moi ben as partes do corpo por fora, empezamos a coñecer as de dentro, o noso corpo te un esqueleto que protexe as partes mais importantes do noso corpo na cabeza o cerebro que é o que manda no noso corpo.




Na asamblea todos os días tamén traballamos como somos e como son as letras do noso nome


E xa temos aberto o recuncho do corpo onde podemos xogar con todas as cousiñas que van chegando ao cole, GRAZAS por colaborar.

Esta semana a dedicamos as fotos do noso corpo e a boca

Coñecemos duas formas de sacar fotos do noso corpo, a primeira cando somos bebés e estamos nas barrigas da nosa nai chámase ECOGRAFÍA.

LUCAS B. amosounas varias ECOGRAFÍAS de cando estaba na barriga da súa nai, distinguimos algunha parte que xa coñeciamos como a cabeza.


A segunda forma de ver o noso corpo e a RADIGRAFÍA onde pódense distinguir os nosos osos, por grupos observamos varias onde se veia o tronco, as costelas o pescozo...




Na ficha identificamos as radiografías cos osos do corpo

Logo tamén bailamos unha canción que encantounos para coñecer mais osos do noso esqueleto


e na ficha localizamos algún dos osos aprendidos



SAMUEL D. ensinounos a manualidade que fixo na casa onde aparecen todas as partes da cabeza que estamos traballando, os ollos, cellas, nariz, boca, orellas e o pelo.

LUCAS B. trouxo unha manualidade do aparato dixestivo onde vimos que partes ten como o estómago, os intestinos e o ano, e falamos do que pasa no noso corpo dende que comemos unha mazá, cal é o percorrido que fai.

Fixemos unha parada na boca, nas suas partes (os dentes e a lingua) en que función teñen cada unha delas, os dentes cortar e machacar a comida e a lingua empuxala.




Tamén falamos de que temos moitos dentes e que se caen cando somos pequenos, e que viña o ratiño Pérez a recollelos se estaban ben limpos, así que tamén aproveitamos para falar da importancia dunha boa alimentación para os dentes e a súa limpieza e que se non o facemos ben poñense negros os dentes e tíñamos que ir ao seu médico o DENTISTA




Seguemos a pasalo moi ben no recuncho do corpo

 E os encargados da semana seguen a debuxar o seu corpo cada vez mais completo e o nome


Ao longo da semana estivemos traballando sobre as etapas da vida e como imos cambiando.

Comezamos a semana falando dos cambios que ocorren dende que nacemos ata que somos avós e avoas, buscamos imaxes en internet e ao mesmo tempo diciamos as diferencias dun bebé, dun neno/a, das mamás e papás e os maiores, logo de falar sobre todo isto fixemos varias fichas onde tivemos que ordenar as imaxes según as etapas da vida.




Relacionado coa alimentación saudable e a hixiene dental fixemos un experimento onde eles entenderon que os ovos son os nosos dentes, dímoslles de beber diferentes bebidas (zume, cocacola, kas limón e auga) contaron que algún bebía zume pero os demais só auga.







Despois deixámolos reposar uns días


E este foi o resultado


Todos os ovos estaban moi sucios menos o da auga, polo que eles seguerán bebendo auga, diranlle aos papás/mamás que non beban refrescos e se toman un zume lavaranse moi ben os dentes.

SAMUEL C. amosounos unhas radiografías das mans e os pés que gustáronnos moito.


e LUCAS B. trouxo un conto onde aparecen todos os sintemas que vamos ir traballando nas seguintes semanas e unha camiseta chea de cousas que fomos explicando que eran e para que lle servian ao noso corpo, rematamos cun xogo onde puxemos cada órgano no seu lugar, encantoulles e seguiremos xogando con el.



ademais de todo isto tamén xogaron no recuncho do corpo coas cousas que van chegando a aula




en INGLÉS tamén están aprendendo as partes do corpo con xogos!



Esta semana a adicamos a experimentar e coñecer os sentidos do corpo.

Apareceron unhas caixas na aula que non entediamos moi ben que significaban e decidimos investigar que cousas tiñan e que podian ter que ver co noso corpo.






Despois da exploración falamos dos sentidos do corpo e vimos algún vídeo


No noso caderno nos fixamos que facian os nenos/as e que sentidos usaban




Despois desta actividade volvemos a usar os obxectos das caixas pero agora utilizando cada sentido, e rematamos a semana cunha ficha onde primeiro nos fixamos nas partes do corpo que utilizamos con cada sentido e as coloreamos, logo exploramos diferentes materiais e averiguamos con que sentido está relacionado e pegámolo.




E para rematar a semana LUCAS B. trouxo un "ESTETOSCOPIO" a palabra non nos sae pero o pasamos xenial escoitando o sonido do noso corazón!
Esta semana tivemos duas encargadas maravillosas

e tamén xogamos no recuncho do corpo


 e para a semana ENTROIDO!!!
 Esta semana estivemos a traballar as capas do corpo, investigamos que temos catro capas pero só podemos ver unha.

A pel é a única capa que podemos ver e a que recubre os nosos músculos, esqueleto, órganos.


Vimos un vídeo de como a pel nos protexe


Despois con pintura de dedos pintamos a nosa pel

A pel esta cuberta de millóns de poros que cando temos calor permite que sailla o suor para regular a nosa temperatura corporal.

Tamén temos que protexela cando imos ao sol botandolle crema protectora

E senos lastimamos tamen temos que darlle uns cuidados para que cure


Xogando ca plasti e as capas do corpo


encargadas desta semana




Esta semana estivemos a traballar coa capa dos músculos, falamos de que está debaixo da pel, e por encima dos osos, e que son os que nos permiten movernos.

Falamos dalgún deles como os BICEPS, PEITORAIS, ABDOMINAIS, GLUTEOS É XEMELGOS...que son elásticos e que se estiran e se contraen como unha goma.

Despois vimos algún vídeo e buscamos información nos libros da aula.



Despoís usamos tres palillos para facer os ÔSOS do brazo pola sua dureza e plastilina blanda para facer os músculos do brazo o BICEPS.



Primeiro pusemos o nome do sistema MUSCULAR, despois pintamos con témperas e bastoncillos cada MÚSCULO



Picamos o brazo co punzón

e despoís no brazo puxemos gomas elásticas


Fixérono xenial!!

Como falamos que os MÚSCULOS son ELÁSTICOS e FLEXIBLES levamos a cabo UN EXPERIMENTO, algún dixo que nunca fixera un pero día a día estamos aprendendo a experimentar e observar os resultados cambiantes das cousas, o experimento deu como resultado SLIME.

Deixovos un vídeo de como se fai por se o queredes facer:


Primeiro botamos un bote de COLA e unhas gotas de COLORANTE alimenticio da cor dos seus grupos e comezamos a remexer


Despois unha culler de BICARBONATO  e un chorro de LIQUIDO DE LENTES e seguimos remexendo


e para darlle volume ESCUMA DE AFEITAR


encantoulles a case todos


Esta semana a adicamos a traballar os osos do noso corpo

Tivemos unha visita inesperada de ESQUELETÓN, primeiro fixamonos no seu aspecto e nos osos que coñecian.

Ao tempo que os sinalabamos no noso corpo tamén o fixemos no ESQUELETO, algúns como  O CÚBITO E RADIO, O HÚMERO, A CADEIRA, A MANDIBULA, A COLUMNA VERTEBRAL...
DESPOIS  con pasta  pegamos cada un deles con moito coidado




para facer o CRÁNEO usamos pasta de sal, primeiro botamos os ingredintes 
auga, fariña e sal

e despois amasamos todo


Logo na ficha modelamos o cráneo e quedounos xenial!!!! Xa o veredes no libro que estamos facendo do noso corpo.
E como ainda sobrou unha pouquiña deunos para xogar e facer outra figuriña

Tamén fixemos algunha para os nenos/as que faltaban 
Esta semana acudimos a coñecer a zona infantil da biblioteca onde o pasamos xenial vendo contos, e despois aproveitamos para contar o conto de Nacho e as súas emocións!







Nesta semana tamén estivemos facendo series na pizarra dixital, con pinchos, con pegatinas...

 Deixovos algunhas das cancións desta semana que mais lles gustaron.




Agora toca descansar e repoñer forzas para a semana que ven!!!


Esta semana a adicamos a traballar sobre o noso sistema nervioso

O primeiro que fixemos foi buscar nos contos onde aparecía unha das partes mais importantes do sistema nervioso o CEREBRO



Tamén visionamos algún vídeo:



O CEREBRO está protexido dentro do cráneo e é o encargado de transmitir a información a todo o corpo a través dos nervios



Tamén falamos da importancia do SISTEMA NERVIOSO e as súas principais partes, repasamos a letras con rotulador


Pegamos o CEREBRO


os NERVIOS os puxemos cuns fios



e finalmente a MÉDULA con brillantina


Continuando coas capas do corpo, nesta capa dosistema nervioso fixemos un CEREBRO de quitar e poñer con velcro, e está unido á o brazo en forma de NERVIO para que se poda mover por orde do cerebro.

Primeiro repasamos as letras NERVIOSO con rotulador


Despois os NERVIOS


Picamos o brazo


e finalmente pegamos a MÉDULA


Como experimento desta semana foi cociñar cerebros e fixemos un con  xelatina neutra


e outro de fresa


despois de cociñar os botamos nun molde  e esperamos ao día seguinte


o resultado foi moi parecido a un cerebro de verdade, falamos que o cerebro está dividido en áreas e que cada unha delas da unhas ordes ou outras


coas cores e contagotas intentamos facer as áreas nos cerebros



despois de darlle cor tiñan moita curiosidade por tocar a ver que sentian, se estaba frio ou quente...




e finalmente querian probar a que sabía





Non lles sabía igual a todos!!fixadevos nas caras e xa se ve a quen lle gustou mais, foi unha experiencia xenial onde o pasamos moi ben.

Despois dunhas semanas de parón, esta semana adentrámonos no interior do noso corpo para coñecer o corazón e as súas funcións.

O primeiro que fixemos foi reflexionar cos órganos que atopamos no noso corpo, e que función fai cada un deles, despois os puxemos en orden.


Nos libros que temos no recuncho do proxecto buscamos o corazón, costounos un pouco porque pensabamos que era de outra forma, pero despois xa foron aparecendo



Algún dos vídeos que visionamos




Despois  investigamos nunha maqueta do corazón onde vimos as súas partes.


Comprobamos como latía o corazón antes e despoís de facer exercicio e como se representa eses latidos


Primeiro repasamos a palabra ELECTROGRAMA e despoís fixemos un con pintura de dedos


Descubrimos ca sangue está composta de moitas cousas o plasma e onde flotan os glóbulos vermellos que levan o osíxeno por todo o corpo, os glóbulos brancos son os que nos defenden dos virus e as plaquetas son as que fan muros protectores que bloquean a saída da sangue cando nos facemos unha ferida. Todo o aprendido pasámolo a papel

Primeiro puxemos as PLAQUETAS  con gomets amarelos e unha tirita para frenar a sangue cando temos unha ferida

Despois os GLÓBULOS VERMELLOS que son os que transportan o oxíseno por todo o corpo

e despois os GLOBULOS BRANCOS que nos defenden dos xermenes e virus (como dicen eles os verdes)

finalmente repasamos as letras de SISTEMA CIRCULATORIO


 Apareceron na clase unhas boliñas e as observamos 
Despois as puxemos en auga por equipos

Desde que creceron as tocamos e daba moito gustiño
as metemos en vasiños
Despoís cada nenos fixo unha bolsiña cos componetes da sangue o PLASMA con xel, GLÓBULOS VERMELLOS con boliñas de xel vermellas, OS GLÓBULOS BRANCOS con pompóns brancos e as PLAQUETAS con boliñas de xel amarelas.

Puxemos as letras de sangue


Despois fixemos unha bolsa simulando que era sangue onde primeiro metimos GLOBULOS VERMELLOS

Despois PLAQUETAS

e finalmente os GLÓBULOS BRANCOS

este foi o resultado



Empregamos o MICROSCÓPIO para ver unha gotiña de sangue, resoltou moi curioso dende conseguir a gotiña de sangue que alguhna nena colleu medo ata o de mirar polo MICROCÓSPIO, que cando nos acercabamos se nos cerraba o ollo, pasamolo moi ben, pero tivemos que velo na pantalla, aquel buratiño era moi pequeno.





Fixemos a páxina do libro do SISTEMA CIRCULATORIO, primeiro repasamos al letras a rotulador

Despois repasamos as VENAS que levan a todo o corpo o osíxeno a través da sangue


e coloreamos os CORAZÓN e os PULMÓNS e botamos brillantina


e para rematar metimos nas VENAS dous glóbulos vermellos, unha plaqueta e un glóbulo branco



Despois de pegala se movía polo corpo

E para rematar vimos o corazón de LUCAS O. grazas a unha aplicación na TABLET


Tamén nos contou Elena un conto


Seguemos buscando as nosas letras



A volta das vacacións tivemos moitas novedades (sillas revoltas, volveron as boliñas de cor dos grupos, e agora mentras o encargado fai a asamblea, nos tamén no noso sitio)



Esta semana comezamos un novo sistema: o respiratorio.

O primeiro que fixemos foi investigar nos libros e ver algún vídeo sobre os pulmóns

Tamén nos fixamos moi ben na maqueta que tiñamos na clase
Practicamos a respirar na clase como faciamos no primeiro trimestre co ioga
Seguemos atrapando letras dos nosos/as compañeiros/as e profes
 Despoís de investigar fixámonos co aire entra pola nariz ou boca, despois segue pola larinxe e tráquea para rematar nos pulmóns. 
Repasamos as letras
Coloreamos a pel
e puxemos plastilina nos pulmóns os encargados de levar o osíxeno a sangue
Esta vez coloreamos a pel con pintura de dedos

 Puxemos os pulmóns con esponxa
e finalmente cunha palliña e un globo
 
fixemos o noso sistema respiratorio
 prácticamos o número tres que xa o facemos moi ben!!
e as nosas letras en plastilina que tanto nos gustan.




Estas semanas estivemos traballando no sistema dixestivo

Primeiro coma sempre buscamos e investigamos nos libros do recuncho as partes do sitema dixestivo


Despois as pasamos ao papel

Visionamos algún vídeo sobre o tema:


Tamén  deunos tempo polo medio a repasar números, debuxarnos, debuxar formas xeométricas, letras...


Preparamos a capa do sistema dixestivo con diferentes texturas. Plasti para o interior da BOCA  eo ESÓFAGO, un globo para o ESTÓMAGO, goma eva para o FIGADO e  limpapipas para o INTESTINO delgado e plasti para o groso. Fomos completándoo seguindo o camiño da comida.



Primeiro repasamos as letras



Despois tiveron que modelar a plasti para a BOCA eo ESÓFAGO, manipular o globo para que coincidira co esófago, o fígado en goma eva.





 O resultado foi espectacular


Para a experiencia deste sistema fixémolo coa profe COVA de inglés, e foi xenial. Con ela estamos traballando tamén no proxecto do corpo. Nesta ocasión primeiro púxonos un vídeo sobre a dixestión e o camiño que segue a comida dentro do noso corpo. 




Picamos o oco do estómago

Decoramos o neno da cartolina
Foron enchendo unhas bolsiñas transparentes que farían de estómago. Engadiron un pouco de todo pan, laranxa, galletas, iogurt e agua.

Logo machucaron todo xunto.


Por último fixámolo na cartolina do corpo e quedou xenial. 

Estas semanas estivemos rematando e preparando as nosas cousiñas para levar para casiña.
Nos pesamos e nos medimos e comparamos coas medidas de xaneiro o que crecemos


Preparando as bolsiñas para levar os traballos para a casa, picamos


Recortamos e pegamos

As portadas dos nosos traballos




Todo listo e empaquetado



Preparamos o noso maletín de médico



Fixemos camisetas para o día da excursión e o último día do cole!!!

Foron uns días de moita actividade, esperemos que vos gusten todos os seus traballiños!!





BOAS E MERECIDAS VACACIÓNS!!!!!

Ningún comentario:

Publicar un comentario

Deixanos aquí os teus comentarios!